Виберіть свою мову

Міжнародний день жінок і дівчат у науці - 2024

Міжнародний день жінок і дівчат у науці — це щорічне свято, прийняте Генеральною Асамблеєю Організації Об’єднаних Націй з метою сприяння повному та рівному доступу та участі жінок у сферах науки, технологій, інженерії та математики (STEM). 22 грудня 2015 року Генеральна Асамблея ООН прийняла резолюцію 70/212, яка проголосила 11 лютого щорічним святкуванням цього свята. Тема обирається щороку, щоб висвітлити особливий фокус і сферу обговорення навколо фокусу гендерної рівності в науці.

💥   💥   💥

Міжнародний день жінок і дівчат у науці щорічно організовується ЮНЕСКО у співпраці з ООН-Жінки. Обидві організації співпрацюють з національними урядами, міжурядовими організаціями, партнерами з громадянського суспільства, університетами та корпораціями, щоб досягти спільної мети сприяння ролі жінок і дівчат у наукових сферах і відзначити тих, хто вже досяг успіху в цій галузі.

 
Міжнародний день жінок і дівчат у науці — це щорічне свято, прийняте Генеральною Асамблеєю Організації Об’єднаних Націй з метою сприяння повному та рівному доступу та участі жінок у сферах науки, технологій, інженерії та математики (STEM). 22 грудня 2015 року Генеральна Асамблея ООН прийняла резолюцію 70/212, яка проголосила 11 лютого щорічним святкуванням цього свята. Тема обирається щороку, щоб висвітлити особливий фокус і сферу обговорення навколо фокусу гендерної рівності в науці.

Міжнародний день жінок і дівчат у науці щорічно організовується ЮНЕСКО у співпраці з ООН-Жінки. Обидві організації співпрацюють з національними урядами, міжурядовими організаціями, партнерами з громадянського суспільства, університетами та корпораціями, щоб досягти спільної мети сприяння ролі жінок і дівчат у наукових сферах і відзначити тих, хто вже досяг успіху в цій галузі.

Довідка
 Порівняно з їхніми однолітками-чоловіками, жінки недостатньо представлені в галузях науки та техніки. Між 1960-ми та 1980-ми роками кількість жінок, які отримують наукові та інженерні ступені в американських університетах, неухильно зростала, однак досягла несподіваного плато з 1980-х років. У дослідженні 2013 року у Великій Британії було виявлено постійну недостатню представництво жінок у сферах STEM і те, що за попередні 25 років участь жінок у науці та техніці не змінилася. Крім того, соціальні бар’єри, включаючи очікування жінок вдома, ранні шлюби та дискримінаційні практики на ринку праці, постійно перешкоджають жінкам у регіонах, що розвиваються, по всьому світу, таких як Африка, Південна Азія та Карибський басейн, не лише займатися наукою та технологіями далі, але освіта ширше.

У наш час ці бар'єри для участі все ще є стійкими та представлені як соціальні бар'єри. Дослідження, проведене у 2013 році у Великій Британії, вивчало соціальні бар’єри для участі у наукових дисциплінах (зокрема, у фізиці) після досягнення віку обов’язкового віку та визначило, що існують поширені гендерні упередження, коли їхні вчителі, родина та друзі менш схильні заохочувати дівчат вивчати фізику. .

У всьому світі також існують регіональні відмінності щодо конкретних перешкод для участі жінок у науковій діяльності. У Сполучених Штатах було виявлено, що низька кількість студентів і привабливість для наукової освіти призвели до меншої участі жінок. Це відрізняється від арабського світу, де охоплення науковою освітою є особливо високим і становить від шістдесяти до вісімдесяти відсотків від загальної кількості вступників, однак кар’єрні та соціальні бар’єри перешкоджають подальшій участі.

 

Прийняття Організацією Об’єднаних Націй
 22 грудня 2015 року Генеральна Асамблея ООН зібралася, щоб прийняти резолюцію 70/212 під назвою «Міжнародний день жінок і дівчат у науці». Ця резолюція офіційно проголосила 11 лютого щорічним святкуванням Міжнародного дня жінок і дівчат у науці. Генеральна Асамблея Організації Об’єднаних Націй запросила всі держави-члени, організації та органи Організації Об’єднаних Націй разом із окремими особами та приватним сектором брати участь у підвищенні обізнаності та освітніх заходах для сприяння повному та рівному доступу жінок і дівчат до науки. Ухвалюючи резолюцію, Організація Об’єднаних Націй спиралася на кілька своїх попередніх резолюцій, щоб вказати на необхідність відзначення Міжнародного дня жінок і дівчат у науці. Зокрема, згадувалась резолюція 70/1 під назвою «Перетворення нашого світу: Порядок денний сталого розвитку до 2030 року», в якій проголошено цілі сталого розвитку ООН до 2030 року, а саме цілі щодо якісної освіти та гендерної рівності. Поряд із цим цитувалася резолюція 68/220, у якій Генеральна Асамблея ООН визнала, що для досягнення гендерної рівності та розширення прав і можливостей жінок важливо сприяти повному та рівному доступу жінок до участі в науці, технологіях та інноваціях. Дві ключові організації ООН, відповідальні за проведення Міжнародного дня жінок і дівчат у науці, — ЮНЕСКО та ООН-Жінки. 
Щорічні пам'ятні заходи та офіційні теми

Щороку 11 лютого Організація Об’єднаних Націй проводить Асамблею Міжнародного дня жінок і дівчат у науці. Асамблея збирає разом представників держав-членів, а також представників міжнародних організацій, приватного сектору та провідних науковців для обговорення заходів та ініціатив щодо сприяння більшій участі жінок у STEM. Співспонсорами Асамблеї є постійні представництва при ООН Андорри, Антигуа і Барбуди, Вірменії, Австралії, Бутану, Чилі, Еквадору, Фінляндії, Греції, Латвії, Мексики, Нігерії, Республіки Корея, Сан-Марино та Узбекистану. . Щороку асамблея зосереджується на ключовій темі як центральній темі обговорення.

Щорічна тематика Міжнародного дня жінок і дівчат у науці

 
Видання   рік 
Тема
1-й  2016 рік Перетворення світу: рівність у науці
2-й  2017 рік Ґендер, наука та сталий розвиток: вплив ЗМІ – від бачення до дії
3-й  2018 рік Рівність і паритет у науці заради миру та розвитку
4-й  2019 рік Інвестиції в жінок і дівчат у науці для інклюзивного зеленого зростання
5-й  2020 рік Рівність у науці, технологіях та інноваціях: глобальні тенденції та виклики
6-й  2021 рік Поза межами: рівність у науці для суспільства
7-й  2022 рік Справедливість, різноманітність та інтеграція: вода об’єднує нас
8-й  2023 рік Впроваджуйте інновації. Продемонструвати. Підняти. Аванс. Сустейн. ІДЕЇ: просування кожного вперед для сталого та справедливого розвитку.
9-й
2024 рік
Інноваційне майбутнє